۱۳۸۹/۰۲/۲۶

خلاصه اي از كتابهاي شهيد دستغبيب


1-اخلاق اسلامي:

كتاب اخلاق اسلامي كه موضوع اصلي آن اخلاق است در 144 صفحه نگارش شده است و آخرين سال انتشار آن سال 1383 بوده است. در اين كتاب از خود شناسي و خدا شناسي كه مقدمه اخلاق مي باشد شروع مي شود و بحث كتاب شامل 13 جلسه است و به معرفي اخلاق انساني و حيواني مي پردازد و راههاي پرهيز از خلق و خوي حيواني و رويكرد به اخلاق انساني را مطرح مي نمايد.



1-اخلاق اسلامي:

كتاب اخلاق اسلامي كه موضوع اصلي آن اخلاق است در 144 صفحه نگارش شده است و آخرين سال انتشار آن سال 1383 بوده است. در اين كتاب از خود شناسي و خدا شناسي كه مقدمه اخلاق مي باشد شروع مي شود و بحث كتاب شامل 13 جلسه است و به معرفي اخلاق انساني و حيواني مي پردازد و راههاي پرهيز از خلق و خوي حيواني و رويكرد به اخلاق انساني را مطرح مي نمايد.

2-آدابي از قرآن( شرح و تفسير سوره حجرات):

اين كتاب موضوع اصلي آن ادب و احترام و طريقه رفتار با يكديگر ، رعايت حقوق همديگر مي باشد.در بخشهايي از اين كتاب ابتدا لازمه ايمان به خدا و شناخت رسولش و سپس آدابي كه در معاشرت با پيامبر است سخن مي رود از پيشي گرفتن بر او و بلند كردن صدا و خواندن او مانند ديگران . كتاب در 410 صفحه نگارش شده و شامل 28 بخش است كه در هر بخش ادبهاي چندي از قرآن مجيد بنام آدابي از قرآن قرار داده شده است.

3-استعاذه:

راه فرار از شيطان ، دستورات اخلاقي استفاده شده است و از قرآن و اخبار ، تقوي ، اخلاص ، توكل، ايمان، تفرع، همران با داستانهاي شيوا و آموزنده تدوين شده است . بشر ضعيف آفريده شده است و با اقتضائات مادي و شهواني كه در نهادش نهفته است و اسباب غفلت و دوري از ياد خدا و آخرت از درون و بيرون برايش آماده شده است.و شيطان در كمين اوست و انسان به دنبال پناهگاهي امن مي گردد. تا از شر شياطين در امان بماند . استعاذه در لغت به معناي پناهندگي به خداست. اين كتاب در چاپ جديد در 236 صفحه و موضوع اصلي آن معارف و آخرين سال انتشار آن زمستان 1382 مي باشد.

4-امامت :

امامت جانشيني خداوند است از طرف پيامبر در امر دين و دنيا و بحكم عقل كه با يقين وصي براي پيامبر واجب مي شود . در بخش ديگر اين كتاب عصمت و سپس در باره نصب خليفه بدست پيامبر سخن مي گويد و بخش ديگر شرح و ظيفه خليفه كه حفظ روحانيت اسلام است براساس آيه مباهله برتري حضرت علي (ع) را نسبت به انبياء اولوالعزم ثابت مي كند .در اين كتاب صد ها مطلب جالب و خواندني ديگر در ارتباط با معلومات ديني هر فردي كه دوستي افراد را نسبت به خاندان پيامبر (ص) بيشتر مي نمايد. كتابي كه بدست رسيده چاپ سال 61 مي باشد در 88 صفحه و 8 بخش است.

5-ايمان:

در اين كتاب ايمان به خدا پايه و ستون دين محسوب مي شود حقايق مهمي را در كتاب آشكار مي كند در ار كان ايمان ، صبر ، شوق، ترس، زهر ، آثار عجيب ايمان . حضرت علي (ع) ايمان را متكي بر چهار ستون صبر ، يقين، عدل، و جها د مي داند كه از آنها آثار و نتايجي منتج مي شود در هر بخش داستانهاي شيوا و دلنشين نيز ارائه شده است. اين كتاب در 201 صفحه در هرجلد كه چاپ قديم آن در 2 جلد تدوين شده است.

6-بندگي راز آفرينش:

شرح خطبه فدك از حضرت زهرا ميباشد در حدود 700 صفحه شامل صدها مطلب خواندني مخصوصاً فلسفه احكام اسلام كه براي همه طبقات مي باشد .از آنجا كه غرض از آفرينش بندگي خداست همانطور كه صريح قرآن است كه هرچه در آسمانها و زمين است بخاطر انسان است و انسان را بخاطر بندگي خودش آفريده است و بديهي است بندگي بايد پس از شناسايي باشد تا معبودش را نشناسد چگونه او را مي پرستد؟ لذا راز آفرينش در بندگي خدا خلاصه ميشود كه معرفت در ضمن آن است .اين كتاب در دوجلد در چاپ قديم در 741 صفحه تدوين شده است.

7-بهشت جاويدان(شرح سوره الرحمن):

در سوره الرحمن از صفت رحمانيت خدا وندشروع شده است در مورد رحمتي كه همه را فرا گرفته صحبت شده است آنگاه از نعمت نظم خورشيد و ماه و جريان افلاك ، آسمان برافراشته و زمين گسترده و ميوه ها و دانه ها و نعمتهايش سخن گفته است. در آخرين بخش از بزرگي نام خودش كه داراي عظمت و انعام است و مطابق روايت وارده منظور اهلبيت عليهم السلام مي باشند ياد مي كند . اين كتاب در 25 سال قبل شهيد دستغيب به تفقسير آن پرداخته است.

8-توحيد:

در آخرين ماه شعبان از عمر پر بركت مرد خدا شهيد دستغيب سلسله بحثهاي عام المنفع را شروع كردند و 34 جلسه آن بنام كتاب توحيد چاپ گرديد . از تسبيح ملكوتي موجودات و نظر استقلالي و مرآتي و مراتب يقين سخن مي رود و امنيت را نتيجه ايمان مي داند نه دانش تنها . و ثابت مي كند كه اگر در بندگي خالص شويد چشمه هاي حكمت از دلهايتان جاري مي شود . اين كتاب در زمينه توحيد بحث دارد ، يك جلد، و د232 صفحه تدوين شده است و آخرين تاريخ انتشار آن تابستان 1381 مي باشد و با اولين خطبه نهج البلاغه موضوع آن شروع مي شود.

9- جمعه و نماز يا جها هفتگي:

در اين كتاب به كمال دين اسلام در بر پايي احكام و مصالح ، شخصي ، اجتماعي ، دنيوي و اخروي مسلمانان تأ كيد شده است. و به وجوب نماز جماعت در بيشتر اوقات دستور اكيد داده شده است . سپس به فوائد نماز و نماز جمعه اشاره مي شود و آثار تاركين صلوة ياد آوري مي گردد.

10-حقايقي از قرآن ( تفسير سوره قمر):

از بر پايي قيامت و برهنگي در آن و مردماني كه چون ملخهايي پراكنده در اضطرابند صحبت مي كند.و نصيحت مي نمايد .ازسرگذشت اقوام پيشين بحث مي كند . داستان قوم نوح و شكنجه هاي طاقت فرساو صبرنوح گزارش مي دهد و سپس به سرگذشت قوم عاد و سركشي قوم مي پردازد.سپس بحثهاي جالب قضاء و قدر مقدرات حتمي و معلق عالم خلق وار لوح محفوظ و نامه اعمال جبر و تفويض و مطالب ديگر عنوان مي شود.

11-خطبه هاي جمعه:

اهميت نماز جمعه و نقش آن در تداوم انقلاب و جمهوري اسلامي بر كسي پوشيده نيست ، جهات معنوي از قبيل حمد و ثناي خداوند و درود به روان پيشوايان ديني و تلاوت سوره يا آياتي از قرآن مجيد و مخصوصاًسفارش به تقوي و تذكر به اهميت آخرت ، جهات معنوي اين مراسم را تأمين مي كند . اين كتاب علاوه بر مجموعه اي از معارف و مواعظ و اخلاقبات تاريخچه اي از خاطرات و حوادث تاريخي اول انقلاب است .

12-خطبه هاي شعبانيه:

اين خطبه در مورد ماه مبارك رمضان و اهميت اين ماه بحث مي كند.نخست بزرگي اين ماه عزيز را مي رساند كه بهترين ماههاست و شبهايش بهترين شبهاست و روزهايش بهترين روزها ست در اين ماه همه بندگان مهمان خداوند هستند . آنگاه تذكر مي فرمايد به گرسنگي و تشنگي خود از گرسنگي و تشنگي قيامت ياد كنيد و براي نجات از چنين فاجعه به كارهاي ني روي آوريد كه به برخي از كارهايي كه مي تواند در قيامت انسان را ياري كند اشاره مي شود . از جمله كمك به تهيدستان ، يتيمان ، باز داشتن چشم و گوش از حرام و000

13-داستانهاي شگفت:

قرآن مجيد و ديگر كتابهاي آسماني از اين احساس طبيعي بشر استفاده مثبت فرموده و با ذكر داستانهاي حقيقي و سرگذشت خوبان و بدان نكات متعددي را ياد آور ي ميفر مايند و بديهيي است كه بيان حقايقي در ضمن داستان رساتر و در دل بهتر جا مي گيرد. از ثبات قدم پيامبران و پيروانشان در برابر سختيها و مصيبتهايي كه به آنان دارد مي آيد ياد مي كند . موضوع كتاب داستانهاي آموزنده كه در 288 صفحه تدوين گرديده است و شامل بيش از 120 داستان است.

14- راز گويي قرآن ( تفسير سوره مجادله):

بخش نخستين اين كتاب در مورد ظهار است و مطلبي كه به عنوان طلاق دائم در جاهليت مرسوم بوده و قرآن از آن نهي مي كند.در بخشهاي ديگر كتاب موضوع نجوا يعني سخن به راز گفتن را عنوان مي كند . و در نهايت نجوا را از شيطان مي داند تا مؤ منين را اندوهناك سازد ولي براي كسانيكه به خدا تكيه دارند چه زياني مي تواند داشته باشد ؟ در آخرين بخش از پيروزي حق بر باطل و دشمني با دشمنان خدا سخن مي گويد.

15- زينب كبري (س) :

دراين كتاب ابتدا شخصيت حضرت زينب (س) بانوي بزرگ اسلام را معرفي و از دو ران كودكي آن حضرت شمه اي بيان مي كند.ازخطبه آتشين آنحضرت درشام،ازصفات حضرت زينب(س)مثل زهد ، سخاوت، حيا ، مروت و غيرت ، و خلاصه از خصلتهاي دوازدهگانه انبياء در او بر شمارده مي شود . از مجلس يزيد و افشاي پليديهاي او توسط حضرت زينب (س) بحث مي كند.

16-سراي ديگر ( تفسير سوره واقعه):

بيشتر مطالب اين كتاب گزارشهايي است كه از قيامت و قضيه بزرگ روز واقعه كه هيچگونه دروغي در آن نيست خبر مي دهد .سپس در بخشهاي ديگر كتاب به افراد خوب و بد،‌مقربين و افراد بد اشاره شده است .از بهشتيان و جهنميان صحبت مي كند . از گرامي بودن قرآن و كرم آن به تفضيل سخن مي گويد.اين كتاب همراه با مثالها و داستانها و اخبار و احاديث است و چراغ راه جوانان سر خورده از مكتبهاي منحرف و كتابهاي گمراه كننده است . اين كتاب در 376 صفحه تنظيم شده است .

17-سيد الشهداء :

رواج مكتب اهل بيت و دوستي ايرانيان به اين خانواده مبحثهاي متعددي راجع به حضرت امام حسين(ع) را پيش مي آورد . از امام حسين ، سفر اوو يارانش ،كربلا ،اهداف عالي امام حسين (ع) بحث مي كند . در اين كتاب ثابت مي كند كه حسين (ع) مي دانست در سفر كربلا كشته مي شود و به خاطر دين و برپا بودن اسلام با كشته شدنش خود را به هلاكت مي اندازد . اين كتاب در تابستان 1380 باويرايش جديد انتشار يافت و در 236 صفحه تدوين گرديد . موضوع اصلي كتاب تاريخ مي باشد و در 20جلسه بحث شه است .

18- صلوه الخاشعين:

اين كتاب پر ارج نخستين اثر شهيد محراب آيت الله دستغيب مي باشد كه 45 سال قبل نوشته شده است . همانطور كه از نامش پيداست از آيه سوره مؤمنون الهام گرفته شده است .اين كتاب در باب خضوع و خشوع و حضور قلب و شرايط و معاني باطني نماز و موانع قبولي آن خن گفته است .كتاب فوق از مقدمه و چهار مطلب و خاتمه تشكيل شده است .موضوع اصلي آن اهميت و آداب نماز است و در 142 صفحه تدوين گرديده است .

19- عدل:

دراين كتاب ازستم ازستم وستمكارصحبت شده و اين ستم از كسي كه مردم روا داشته مي شودكه كمبود داشته باشد . تجاوز به مال، جان يا نامس ديگري مي نمايد . اما همه اين اسباب در خداوند تبارك و تعالي محال است غني مطلقي است كه كه به هيچ چيزي نيازمند نيست . بحثهاي متعددي در باب جبر و تفويض و تعيين مقدرات و 000 شده كه پاسخ كافي به تمام اين بحثها داده شده است .

20-فاطمه زهرا (س):

در اين كتاب نخستين آياتي از قرآن مجيد كه درباره عظمت شان حضرت زهرا (س) است مورد بحث قرار مي گيرد . ابتدا آيه مباهله و جريان تاريخي آن و سپس درباره سوره هل اتي و بيماري حسنين و نذر حضرت علي (ع) و حضرت زهرا براي شفاي فرزندان و افطار كردن هر سه شب يتيم و مسكين و اسير صحبت شده است .

21- قلب سليم :

در دو جلد و با چاپ جديد يك جلد در 900 صفحه ودر تاريخ 1381 به چاپ رسيده براي تهذيب نفس و برطرف كردن صفات زشت و رذائل اخلاقي و گناهان دل در دو بخش عقايد و اخلاق بحث مي كند . وظيفه انبياء پاك كردن مردم از رذائل اخلاقي و زشتيهاي نفس و بهتعبير ديگر مساعد كردن زمينه براي بارور شدن اعمال و اعتقادات است .

22- قلب قرآن (تفسير سوره يس):

نام كتاب از روايتي اقتباس شده كه هر چيزي قلبي دارد و قلب قرآن يس است . نخست درباره رسالت خاتم الانبياء و قرآن مجيد بحث مي كند و از سركشي كفار كه انذارهاي خداوند بر دلهايشان بي اثر است سخن مي گويد سخن مي گويد و ترسانيدن از خدا را تنها براي پيروان قرآن كه از خدا در نهان مي ترسند مي داند . اين كتاب كه موضوع آن معارف قرآن در 248صفحه و در تاريخ آخرين انتشار آن بهار 79 است تدوين شده است .

23- قيام حسيني (ع)

با فرياد مرگ بر شرافت بهتر از زندگي ننگين است و اگر دين نداريد در زندگي دنيا يتان آزاد مرد باشيد كه از سخنان امام حسين مي باشد استفاده شده است . راه بندگي را در رضا و تسليم براي خدا مي نماياند و با مناجات امام حسين به پايان ميرسد .

24- قيامت و قرآن (تفسير سوره طور ) :

بيشتر گرفتاريهاي فردي و اجتماعي ناشي از بدبيني و ضعف اعتقاد به روز باز پسين مي باشد لذا بيماري هاي مهلكي كه نتيجه روي آوردن به دنيا و روي گرداني از آخرت است در ما پيدا شده است حرص، حسد ، كينه و000 كار را به فتنه انگيزي تا برسد به جرح و قتل مي كشاند لذا زندگي سخت مي شود .چاره دردها ايمان به خدا و روز جزا است . كه سوره طور از سوره هايي است كه مربوط به معاد و ثوابها ، عقاب ها ، نعمتها و نقمتها ست . در آخرين قسمت از سحر خيزي و آثار نيك آن و بركات شب زنده داري بحث مي كند .موضوع اصلي اين كتاب معارف قرآن و معاد مي باشد و در 160 صفحه تدوين شده است .

25- گروهكها:

از جمله كتبي كه تكرارتاريخ رارقم زده، همان تاريخ حضرت علي (ع) باسه گروه ناكثين ،قاسطين و مارقين كه پس از چهارده قرن به شك گروهكها ي مختلف با حمايت آمريكا در ايران شكل گرفت و تشكيل شد در اين كتاي از نفاق و ريشه هاي آن و راه هاي مبارزه با آن صحبت شده است .

26 - گناهان كبيره :

براي شناساندن گناهان و آثار سوء آنها و در نتيجه دوري كردن از آنان بحث كرده است راههاي رسيدن به درجات عالي و پذيرفته شدن عادات مورد بحث كتاب است .مرتبه نخست تقوا انجام واجبات و ترك محرمات است عمده واجبات ه همان فروع دين مي باشد گناهان كبيره در دو جلد تدوين شده است البته چاپ جديد آن يك جلد مي باشد و موضوع اصلي آن معارف اسلامي است .

27-معاد

خلاصه يك ماه رمضان سخنراني درباره سراي ديگر ،مرگ ، برزخ ؟قيامت ،صراط ،ميزان ،نامه اعمال بهشت ، جهنم ، همراه با داستانهاي آموزنده ديگر است . سخن از آخرت آخرت و مواقف آن بسيار رفته است اما در اين كتاب بحث شيريني از معاد توسط شهيد بيان شده است . بحثهاي كتاب از نخستين منزل كه مرگ و حيات احتضار است كيفيت فبض روح و آساني و سختي جان دادن و حضور اهل بيت هنگام نزع و رسشهاي قبر و فشار آن صحبت شده است .اين كتاب در 175صفحه تدوين گرديده است .

28-مظالم :

بشر هميشه به صورت فردي زندگي را شروع نكرده و از وقتي كه متولد مي شود در جمع خانواده و آشنايان با جمع آشنا مي شود وسپس در اجتماع مدرسه و000 و و خلا صه حقهايي بر ديگران پيدا مي كند و ديگران نيز حقوقي بر گردن او خواهند داشت و خلاصه حقوق مانع اصلي پيشرفت معنوي و نجات از مواقف آخرتي است . اين كتاب در 181 صفحه تنظيم و موضوع اصلي آن ن اخلاقي است .

29-معارفي از قرآن ‌(تفسيرسوره حديد) :

در كتاب روايتي از حضرت سجاد (ع) نقل شده است كه مي فرمايد خداوند مي دانست در آخرزمان عده اي مي آيند و شيفته خداشناسي هستند از سوره توحيد و شش آيه نخستين سوره حديد را فرستاد .سپس از آفرينش آسمانها و زمين و شش دوران و برخي از افعال خداوندي سخن مي گويد . موضوع اصلي كتاب تفسير و در 488 صفحه تنظيم شده است و در سال 1380 آخرين سا انتشار اين اثر است و شامل 44 بخش است.

30-معراج( تفسير سوره نجم) :

تفسير سوره نجم در باره اثبات معراج جسماني پيغمبر (ص) و رد شبهات مخالفين، تزكيه نفس، سعي در عمل ، افعال پروردگار ، مراتب موت و حيات ، تكوين ، و تشريح انسان وصدها مطلب جالب ديگر از موضوعات اين كتاب است .كه در سه بخش تنظيم شده معراج جسماني پيامبر و بخش دوم از تاريخچه بت پرستي و در بخش سوم تكوين و تشريح انسان را مورد نظر قرار داده است و بطور خلاصه منافع و كارهاي اعضاء داخلي بدن را تحليل مي نمايد. در آخرين قسمت كتاب در مورد داستان اقوام گذشته صحبت مي كند . اين كتاب در 329 صفحه تدوين و چاپ گرديده است.

31-نبوت:

در اين كتاب شهيد سعي دارد ابتدا از روي عقل ثابت كند كه بشر چون مدني است خواهي نخواهي اجتماعي است . نياز به مقرراتي دارد تا موارد اصطكاك طبق مقررات عمل شود . سپس با ذكر مثالي نتيجه مي گيرد كه قانونگذار بايد حتماً بر مصالح و مفاسد امور اشراف داشته باشد .سپس لزوم عصمت انبياء را ياد آور مي شود . در آخرين بحث از نشانه هاي اقسام حيات سخن مي گويد و در خاتمه با ذكر داستان اعمش و شفاي كنيز كود به بركت ولايت نتيجه مي گيرد كه شفاي چشمهاي باطن به مراتب مهمتر است كه به بركت ولايت فراهم است.

32- نفس مطمئنه:

خود شناسي مقدمه خدا شناسي است و در قرآن يكي از دو راه آشنايي خدا شمرده شده است . نفس انساني مجرد است و براي تجردش استدلالها شده است كمال انساني در تهذيب نفس و آ راستن آن به فضائل مي باشد . مراتب نفس ، اماره ، لوامه، مطمئنه است كه بايد سير تكاملي را بپيمايد از بي بند و باري بيدار شده و در راه معبود قرار و اطمينان يابد . موضوع اصلي كتال اخلاقي است و در 158 صفحه تدوين گرديده است .

33-هشتاد و دو پرسش:

در اصول عقايد و فقهي و متفرقه به اشكال هايي كه پاسخ داده شده است . به اين نام منتشر گرديده ، مثاً تعبير به مكر خدا يا گمراه كردن خدا و همچنين عالم ذر و قبول سعادت يا شقاوت كردن ( رواج، مسئله بدا،‌زيادتي و كمي عمر با تأ ثير ش در عبادت و معصيت بدون اينكه اختياري باشد آيا با عدل منافاتي ندارد؟ پدران پيامبر (ص) بر چه ديني بودند؟ و0000 موضوع اصلي كتاب معارف و با چاپ جديد 248 صفحه و تاريخ آخرين انتشار زمستان 82 مي باشد .

34-فاتحه الكتاب :

خلاصه بيانات حضرت‌آيت الله دستغيب در شرح و تفسير سوره حمد است. هر مسلماني شبانه روز حد اقل 10 مرتبه بايد اين سوره شريف را در نماز بخواند چه بهتر كه معاني آن را بفهمد و با توجه به حقيقت آن معرفتي پيدا كند و نماز پسنديده اي بخواند . معني رحمت رحماني و رحيمي ، نكات جالبي در باره بسم الله ، حقايقي در باره ستايش خدا و پرستش او ، ياري جستن تنها از خدا ، توجه به عظمت حق در روز جزا طلب دوام هدايت به راه راست ، همان راه پسنديدگان الهي نه يهود و نصاري ، نه راههاي افراط و تفريط

35-مهدي موعود :

خلاصه بيانات شهيد محراب در باره حضرت حجه بن الحسن العسگري (عج) شامل صد ها مطلب جالب و خواندني از جمله آيات و روايات متعدد در بشارت آمده آنحضرت و استفاده هائيكه از وجودش مي برند، غيبت صغري و كبري ، نواب خاص ، و عام آن بزرگوار ، معجزاتي كه از آن حضرت آشكار و بركاتي كه از نائبانش مي برند ، علائم آخر الزمان و نشانه هاي حتمي و غير حتمي ظهور آن بزرگوار .

36-ولايت :

اهميت ولايت در دين و پيروي از حضرت علي (ع) ازجمله بحثهاي كتاب است.در اين كتاب از حب به علي (ع) و اهل بيت مشكلات ائمه و تعيين وصي بزرگترين برنامه پيامبر اسلام و000 صحبت شده است . اين كتاب در 367 صفحه چاپ شده است .



37-هزار سئوال:

سئوالاتي كه در مورد نخستين دعوت پيامبر ان و اولين برنامه مكتبهاي الهي چيست ؟ حلول و اتحاد يعني چه؟ چرا جهان هستي را عالم مي گويند ؟ مراتب معرفت چند تاست ؟و سئوالاتي از اين قبيل تا سئوالاتي كه در مورد پيامبران تعداد فرزندان آنها ، تعداد همسران ، سئوالاتي در مورد قرآن مجيد و ائمه و0000 كه در 144 صفحه تنظيم شده است .

38- ماه خدا :

اين مطلب همان شرح و تفسير خطبه شعبانيه است كه به ضميمه كتاب سيد الشهداء مي باشد.



39- ملحقات:

ضميمه كتاب 82 پرسش در چاپ قديمي آن كه همزمان با شهادت شهيد محراب و يارانش يعني در آذر ماه 60 در مورد ولايت فقيه و مدرك آن است .

40- نغمه هاي عاشقي ( روضه هاي شهيد محراب آيت الله دستغيب):

پيرامو ن پيامبر گرامي اسلام و ائمه اطهار ( حضرت علي (ع) ، امام حسن مجتبي(ع) ، امام حسين(ع) ، و ياران ، امام سجاد (ع) ، امام صادق (ع) ، امام موسي بن جعفر (ع) ، امام رضا(ع) ، امام جواد (ع)، امام زمان (عج)‌، حضرت زهراء (س)، ) و در پايان اين كتاب متن وصيت نامه جانباز شهيد حسين پور علوي نيز به چاپ رسيده است . اين كتاب در 300 صفحه به چاپ رسيده است.

از آثار علمي شهيد محراب كه ميتوان نام برد به شرح زير مي باشد:



1- شرح و حاشيه بر كفايه

2- رسائل و مكاسب

3- تفسير سوره هاي مختلف قرآن

4- مطالب متفرقه ديني

5- حاشيه بر رسائل شيخ

6- نوار هاي سخنراني و قرائت ادعيه مختلف ازجمله دعاي كميل ، دعاي سحر و ...

كه عناوين كتب فوق جهت بررسي در دسترس نبوده و فقط به ذكر نام آنها اكتفا مي نمائيم .

هیچ نظری موجود نیست: